Powered By Blogger

Friday, January 14, 2011

Al-Kisah Pak Pandir Lagi...

Situasi 1 

Mak Andih: Kenapa Pak Pandir cakap minum susu segar boleh bawa maut. 

Pak Pandir: Sebab semalam semasa aku tengah minum, lembu tu terajang aku. Nasib
baik tak mati. 

Situasi 2 

Mak Andih: Apasal Pak Pandir marah kat tokey kedai 2 Ringgit tu? 

Pak Pandir: Sebab dia tipu. Aku beli 3 barang dia mintak 6 ringgit. Kata kedai 2 Ringgit 

Situasi 3 

Pak Leman: Kau sakit ke?? Aku dengar bunyi batuk kau makin teruk! 

Pak Pandir: Iya ke? kalau macamni aku kena banyak berlatih agar dapat batuk dengan lebih baik lagi. 

Situasi 4 

Mak Andih: Dah dua kali perompak yang sama datang merompak kedai kita. 

Pak Pandir: Tu lah aku dah cakap, jangan pasang signboard 
"SILA DATANG LAGI" 

Situasi 5 

Pak Pandir: Semalam aku nampak hantu! 

Pak Leman: Uih! kau terkejut tak? 

Pak Pandir: Taklah.... hantu tu yang terkejut tengok aku. 

Pak Leman: Mana kau tahu? 

Pak Pandir: Aku tengok muka dia pucat semacam jer.... 

Situasi 6 

Pak Andih: Apasal kopi yang Mak Andih buat ni rasa masin? 

Mak Andih: Gula dah habis! 

Pak Pandir: Yang kau pergi campur garam apasal? 

Mak Andih: Kan dah cakap kata, sebab gula dah habislah. 

Situasi 7 

Pak Leman: Aku tengok kau beberapa hari ini "candle light dinner" dengan bini kau, mesti dia suka. 

Pak Pandir: Dia marahlah. Aku lupa nak bayar bil elektrik, api rumah aku dah kena potong! 

Situasi 8 

Pak Leman: Aku ada AIDS? mana ada... 

Pak Pandir: Aku baca 1 dari 10 orang kat Negara ni ada aids. Aku dah tanya 9 orang, semua tak ada aids, kau orang ke 10, tak payah tanya, aku dah tahu... 

No comments:

Post a Comment