Tuesday, March 29, 2011

Alasan~

Seorang boss entah macam mana mood dia memang baik sungguh pada hari
nie..Sesiapa yang nak minta balik lima jam lebih awal hari nie dia
kasi tapi alasannya mestilah munasabah. Haaaa!!Alasannya mestilah
pasal sembahyang ajer!!! Tau-tau macam tu ader4 orang pekerja bawahan
datang mintak balik awal..

Pekerja 1 : Salam Boss, boleh saya pulang? Saya balik nak sembahyang
kat rumah boss, leh tak?
Boss : Tak boleh!!!Kat sini kan ada surau, sembahyang jemaah lagi,
lagi banyak pahalanya..!

Pekerja 2 : Saya boleh balik awai kut Boss?
Bosss : Hang apa pasai?
Pekerja 2 : Saya nak balik tengok anak saya sembahyang zohor ke
tak? Ntah-ntah dia ponteng?
Boss : Tak boleh balik, hang telefon saja bini hang suruh dia tengok!

Pekerja 3: Salam Boss!
Boss: Ha? pasal pulak ni?Nak balik awal gak ke?
Pekerja 3 : Errrrr!!Yer boss, boss baik!!he..heee!
Boss: Alasan apa lak ko nie?
Pekerja 3 : Saya nak balik sembahyang orang mati..Ada orang kampung
saya meninggal pagi tadi, nak sembahyang jenazah…!Boleh kut boss yer
pulang awal?
Boss : Tak bolehhh!!!Itu fardzu kifayah jer!Orang kampung lain yang
ramai tu boleh sembahyangkan. Doa kat sini pun boleh!!Dah!Pergi buat
kerja..

Pekerja 4: Salam Boss! Saya nak balik awal boleh tak hari nie?
Boss : Naper?
Pekerja 4 : Isteri saya telefon, dia kate dia dah boleh sembahyang!
Boss: Yer ker? Ha! Kalu gitu awak baliklah…Kesian awak dah
seminggu nunggu!!!
Pekerja 4 : Time kasih Boss!!! cam paham2 jek.. Heee..hee

No comments:

Post a Comment